A könyvelő az, akiről mindenki tudja, hogy nélkülözhetetlen egy cég életében, mégsem látjuk át pontosan, mit is csinál a kötelező könyvvitelen, bevallásokon, statisztikákon kívül, mivel járulhat még hozzá a cég sikeres működéséhez.
Higgyék el, a számolásokon túl rengeteg olyan feladat van a pénzügy és számvitel területén, ami pontos, precíz munkát, gyors döntést és kreativitást igényel, mindez egy digitalizált környezetben, egy összeszokott szakértői csapattal sokkal gördülékenyebben és hatékonyabban működhet.
Zoller Babett, az Yritis Üzletviteli Tanácsadó Kft. ügyvezetője segít nekünk, hogy egy kicsit belelássunk egy modern, digitalizált könyvelőiroda hétköznapi működésébe.
Mit érdemes tudni rólad?
Közgazdász alap-és mesterdiplomával valamint okleveles könyvvizsgálói végzettéggel rendelkezem, azonban a tíz bankszektorban eltöltött év és a jelenleg több, mint húsz éves könyvelési, üzletvezetési, tanácsadási, pályázati elszámolások területén szerzett tapasztalat az, ami igazán segít a mindennapi munkavégzésben és a munkafolyamatok koordinálásban. Az Yritis Kft. ügyvezetését ebben az évben vettem át.
Mit kell tudni az Yritis Kft.-ről?
Az Yritis Kft.-nél jelenleg több, mint harminc cég és egyéni vállalkozás teljes körű könyvelését végezzük. Fő profilunk elsősorban az informatikai szektor, de van rálátásunk a nonprofit és önkormányzati vállalkozásra, vendéglátó egységekre, építőiparra, hulladékgazdálkodásra, reklámiparra illetve egyéb más területekre is. Szóval kijelenthetjük, hogy a repertoárunk elég széles. A cégnél jelenleg 11 munkatárssal dolgozunk együtt, akik között többen mérlegképes könyvelői, bérszámfejtői végzettséggel és gyakorlattal rendelkeznek. A kontrolling területére, amelyet én személy szerint egy nagyon fontos területnek tartok, külön kolléganőt alkalmazunk.
Miért szeretsz az Yritis-nél dolgozni?
Nagyon szeretem a csapatot, úgy érzem, habár különbözőek vagyunk és más-más szakterületekhez értünk, nagyon jól tudunk együtt dolgozni, így kiszolgálni az ügyfelek eltérő igényeit. Ki tudjuk egészíteni egymást, egységet alkotunk. A mai világban ez különösen nagy érték, főként a stresszes szituációkban, időszakokban. Nagyon örülök, hogy a lányok a munka során motiválják egymást. Vannak holtpontok, ahol át kell segíteni őket, úgy vettem észre, hogy a kávé és a csoki megfelelő eszköz lehet az ilyen esetekben. Fontosnak tartom, hogy emberként is odafigyeljünk egymásra, tanácsokkal vagy saját tapasztalatokkal is segítsük a másikat.
Milyen nehézségekkel találod szemben magad a napi munkavégzés során?
A folyamatos jogszabályi változás ösztönöz minket arra, hogy naprakészen tartsuk a tudásunkat, ami egy óriási kihívás a napi mókuskerék mellett. Ugyanakkor motivációt is kapunk arra, hogy a jogszabályok minél pontosabb ismerete révén gyors és megfelelő segítséget tudjunk nyújtani az ügyfeleknek, ezáltal a lehető legjobban támogassuk a munkájukat. Fontosnak tartjuk a naprakész tudást és a fejlődést ezért munkatársaink gyakran vesznek részt továbbképzéseken.
Digitalizált könyvelés. Mit jelent ez?
A Covid-19 járvány során terjedt el, hogy egyre inkább bevonják a digitális technológiákat a könyvelési anyagok feldolgozásába. Míg más könyvelőirodáknak problémát jelentett ekkor az átállás, minket szinte meg sem érintett, hiszen már dolgoztunk távmunkában, kiépített rendszerünk volt. Évek óta használjuk azokat a lehetőségeket, amivel időt, papírt, energiát lehet megspórolni. Az így megtakarított energiát a versenyképesség növelésére és a fejlődésre, fejlesztésekre tudjuk fordítani.
Az ügyfelek hogy viszonyulnak ehhez?
Szerintem generáció- illetve intézményfüggő a dolog. A fiatalabb cégvezetők örülnek neki, hogy szinte bárhonnan, bármikor tudnak nekünk a digitális platformok segítségével anyagot küldeni, viszont vannak olyan ügyfelek, akik kevésbé rugalmasak vagy elvárás feléjük a hagyományos rendszer, ragaszkodnak a papírhoz. Velük természetesen személyesen találkozunk, és átvesszük tőlük az anyagokat, információkat cserélünk. Tanácsot adunk és akár digitális felületet is biztosítunk, de nincs senki rákényszerítve, hogy a mi módszereinkhez alkalmazkodjon.
Miben segítitek még az ügyfeleket?
Mindig azt tartjuk szem előtt, hogy az ügyfél igényeit ki tudjuk szolgálni, ugyanakkor úgy látom, szívesen veszik, ha tanácsokkal látjuk el őket és minimalizáljuk a rájuk nehezedő adminisztrációs terheket. A könyvelési feladatok mellett segítünk a casflow tervezésben, az utalások felrögzítésében, nyilvántartásokat vezetünk, így ki tudjuk váltani egy ember munkáját.
Rugalmasság. Ez mit takar?
Több olyan ügyfelünk van, aki havi, illetve negyedéves beszámolót készít, mert a piaci igények felmérése és a tervezés szempontjából fontos, hogy a döntés előkészítés előtt láthassák azokat a könyvelésből kinyert információkat, melyek nagyban hozzájárulnak a megfelelő irányok kiválasztásához az anyagaikat. Mi ebben teljesen partnerek és rugalmasak vagyunk, legyen szó akár havi szintű kimutatásokról vagy az ügyfél igényeihez igazodó kontrollingkimutatásokról döntés előkészítési folyamatokban történő részvételről. Könyvelőirodaként jól rálátunk a külső piacra és harmadik félként más szemszögből látjuk a dolgokat, így releváns, hasznos tanácsokkal tudunk szolgálni.
Ezen felül, amennyiben szükséges, tudjuk úgy szervezni az erőforrásainkat, hogy személyesen vagy valamelyik online platform segítségével megbeszélhessük az elvárásokat, igényeket.
Mik a tervek a jövőre nézve?
Szaktudás, bizalom, jó üzleti hírnév. Ezek a legfontosabbak egy vállalkozás számára, ezen felül szükség van bizonyos emberi tényezőkre is, amik meghatározzák, hogy a felek együtt tudnak-e működni hosszú távon. Hiába a nagy szaktudás, ha bizalmatlan vagyok felé, illetve fordítva.
Én azt szeretném, hogy az ügyfelek és a munkavállalók is elégedettek legyenek, jó kapcsolatrendszer alakuljon ki, mind házon belül egymás közt, mind házon kívül a partnerekkel.
Stabil, széles ügyfélkörrel rendelkező cég jöjjön létre, amit szívesen keresnek fel új ügyfelek a jó hírnévnek köszönhetően Vas megyéből vagy akár az ország egész területéről.